Valviran sosiaali- ja terveydenhuollon sähköisen asiointipalvelun saavutettavuusseloste
Tämä saavutettavuusseloste koskee Valviran sähköistä asiointipalvelua. Asiointipalvelun saavutettavuutta on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio KPMG.
Verkkosivuston saavutettavuuden tila
Tämä verkkosivusto täyttää lain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta 306/2019 vaatimukset osittain. Verkkosivusto täyttää WCAG-kriteeristön kriittiset A- ja AA-vaatimukset.
Ei-saavutettava sisältö
Asiointipalvelu ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen.
- 3.2.1: Kohdistaminen. Navigointi joissain lomakkeissa keskeytyy, kun käyttäjä ohjataan automaattisesti takaisin pääsivulle.
- 3.3.1: Virheen tunnistaminen. Kun osassa lomakkeista tekee virheen, käyttäjää ei ohjeisteta, missä virhe sijaitsee.
- 4.1.2: Nimi, rooli, arvo. Kohdennus ei onnistu kaikilla ruudunlukijalaitteilla.
Puutteet ovat pieniä, eikä asioinnin voida taata toimivan kaikilla selaimilla ja ruudunlukijalaitteilla yhtä hyvin.
Tämän saavutettavuusselosteen laatiminen
Tämä seloste on päivitetty 18.12.2020.
Seloste perustuu kolmannen osapuolen tekemään arviointiin siitä, täyttääkö verkkosivusto direktiivin (EU) 2016/2102 vaatimukset.
Palaute
Huomasitko saavutettavuuspuutteen verkkosivuillamme? Ilmoita siitä meille ja teemme parhaamme, jotta voimme tarjota tiedot ja sisällöt saavutettavassa muodossa niin pian kuin mahdollista!
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit antaa palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston saavutettavuusvaatimukset.fi-sivustolla kerrotaan, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.