Sosiaali- ja terveydenhuollon päätöslyhennelmät
Julkaisemalla sosiaali- ja terveydenhuollon kanteluiden päätöslyhennelmiä edistämme toimintamme avoimuutta ja läpinäkyvyyttä, lisäämme tietoisuutta oikeista ja lainmukaisista toimintatavoista sekä ohjaamme valvottavien tahojen toimintaa ennakoivasti. Julkaisemme päätöslyhennelmiä muun muassa asioista, jotka ovat uusia tai joita koskeva lainsäädäntö on muuttunut. Lisäksi julkaisemme lyhennelmiä ajankohtaisista asioista ja aiheista, joista on käyty laajaa keskustelua. Lyhennelmissä kuvaamme lyhyesti kantelun sisällön ja ratkaisumme perusteluineen.
Lyhennelmät on julkaistu suomeksi tai ruotsiksi sen mukaan, millä kielellä kanteluiden päätökset on tehty.
- Tiedonkulusta on varmistuttava, mikäli kotihoidon asiakkaan saamassa palvelussa tapahtuu muutos
Päätöslyhennelmä 10.3.2023
- Kipulääkityksen epäasianmukaisesta toteuttamisesta hoivakodissa huomautus ammattihenkilöille
Päätöslyhennelmä 6.3.2023
- Tehostetun palveluasumisen asukkaan voinnin muutoksesta tulee konsultoida lääkäriä
Päätöslyhennelmä 20.2.2023
- Potilaan matala kaliumarvo olisi edellyttänyt sairaalahoitoa, lääkärille huomautus
Päätöslyhennelmä 29.11.2022
- Ensihoito toimi asianmukaisesti tilanteessa, jossa neurologisia oireita saanutta potilasta ei kuljetettu hoitoon
Päätöslyhennelmä 20.10.2022
- Rajoitustoimenpiteistä on tehtävä asianmukaiset potilas- ja asiakasasiakirjamerkinnät ja asiakkaille tehtävä lain mukainen palvelusuunnitelma
Päätöslyhennelmä 20.10.2022
- Syöpäpotilaan hoitoon pääsy ei toteutunut asianmukaisesti
Päätöslyhennelmä 26.9.2022
- Elämän loppuvaiheen kivunhoidon on oltava riittävää
Päätöslyhennelmä 22.9.2022
- Tehostetun palveluasumisen henkilöstön ensisijaisena tehtävä on huolehtia asiakkaiden tarpeiden mukaisista palveluista ja asiakasturvallisuuden toteutumisesta
Päätöslyhennelmä 22.9.2022
Näytetään 11 - 19 / 19