OSTI-palvelun sähköisen asioinnin saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee Valviran talous- tai allasvesihygieenisen osaamisen testausjärjestelmän sähköistä asiointipalvelua OSTI. Tässä saavutettavuusselosteessa kerrotaan, miten OSTI-järjestelmässä noudatetaan lakia digitaalisten palvelujen tarjoamisesta (306/2019), mitä puutteita järjestelmän sivun saavutettavuudessa on ja miten voit antaa meille palautetta saavutettavuusongelmista.

Sähköistä asiointipalvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia. 

Mediamaisteri Oy on arvioinut tämän sivuston saavutettavuuden itsearvioinnilla yhteistyössä Valviran kanssa. Valvira yhdessä sovellustoimittaja Mediamaisteri Oy:n kanssa varmistaa saavutettavuuden seuraavilla toimenpiteillä:

  • Saavutettavuus kuuluu toiminta-ajatukseemme.
  • Saavutettavuus kuuluu sisäisiin käytäntöihimme.
  • Tarjoamme työntekijöillemme jatkuvasti saavutettavuuskoulutusta.
  • Organisaatiollamme on selkeät saavutettavuustavoitteet ja -vastuutasot.
  • Kehitämme oppimisympäristömme saavutettavuutta jatkuvasti.

Palaute ja valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuuspuutteen, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse: kirjaamo(at)valvira.fi. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Ota yhteyttä

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi. 

  • Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto, Valvira
    0295 209 111 (vaihde)

Ota yhteyttä

Valvontaviranomaisen yhteystiedot