Soteriin voi nyt päivittää tiettyjä tietoja ilman viranomaiskäsittelyä

Palveluntuottajarekisteri Soteriin on lisätty uusi toiminnallisuus, joka helpottaa asiointia. Tietyt tiedot voi nyt päivittää sähköisessä asiointipalvelussa ilman viranomaisen käsittelyä ja päätöstä. Uudistus sujuvoittaa palveluntuottajan asiointia ja keventää viranomaistyötä.
Palveluntuottaja voi jatkossa itse päivittää Soterin sähköisessä asioinnissa esimerkiksi puhelinnumeronsa, sähköpostiosoitteensa tai muutokset vastuuhenkilöiden yhteystiedoissa. Päivitetyt tiedot tallentuvat automaattisesti valvovalle viranomaiselle, Valviralle ja aluehallintovirastoille, ilman erillistä käsittelyä ja päätöstä.
Uusi ohje helpottaa tietojen päivittämistä ilman viranomaiskäsittelyä
Tietojen päivittäminen tapahtuu Soterin sähköisessä asiointipalvelussa Tietojen päivittäminen ilman viranomaiskäsittelyä -lomakekohdassa.
Valvira on julkaissut palveluntuottajille ohjeen, jossa kerrotaan tarkasti, mitä tietoja voi päivittää ilman viranomaiskäsittelyä, ja kuinka päivittäminen asioinnissa tapahtuu.
Tutustu sote-palveluntuottajan ohjeeseen tietojen päivittämisestä ilman viranomaiskäsittelyä.
Lisätietoja
Sosiaali- ja terveydenhuolto:
erityisasiantuntija, Ilkka Kokkoniemi, Valvira (uutiseen liittyvät lisäkysymykset) 0295 209 367
ylitarkastaja, Sini Männistö, Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto (uutiseen liittyvät lisäkysymykset) 0295 018 568
Varhaiskasvatus: ylitarkastaja Taru Terho, Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto (uutiseen liittyvät lisäkysymykset) 0295 018 814
Sähköisen asioinnin tekniset kysymykset: [email protected]
Valviran sähköpostit ovat muotoa [email protected]
Aluehallintoviraston sähköpostit ovat muotoa [email protected]