Hyppää sisältöön

Webinaari 27.11.2025: Asiakas- ja potilastietojärjestelmien käyttöön liittyvät velvoitteet

Julkaisuajankohta 13.10.2025 8.44

Tervetuloa webinaariin, joka käsittelee tietojärjestelmien käyttöönottoon ja käyttöön liittyviä velvoitteita, jotka asiakastietolaissa on säädetty palvelunantajalle. Tilaisuus tarjoaa julkisille ja yksityisille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelunantajille tietoa lakisääteisistä velvoitteistaan ja niiden käytännön toteuttamisesta.

Kohderyhmä: julkiset ja yksityiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelunantajat
Aika: torstaina 27.11.2025 klo 9–11
Paikka: Teams
Järjestäjä: Valvira
Puheenjohtaja: johtava asiantuntija Arttu Malava, Valvira

Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin. Tapahtuman osallistumislinkki lisätään tälle sivulle myöhemmin.

Lähetä puhujille ennakkokysymyksiä

Webinaarin tiiviin aikataulun vuoksi osallistujien erillisille kysymyksille ja kommenteille ei ole tilaisuudessa varattu aikaa. Voit kuitenkin lähettää ennakkokysymyksiä puheenvuoron pitäjille, ja niihin pyritään vastaamaan webinaarin puheenvuoroissa. Lähetäthän kysymyksesi 31.10.2025 kello 16 mennessä tämän Webropol-kyselyn kautta.

Ohjelma

Webinaarissa käsiteltävät asiakokonaisuudet: 

  • Tietojärjestelmän käyttötarkoituksen merkitys sitä valitsevan palvelunantajan näkökulmasta
  • Tietojärjestelmän käyttöönoton edellytykset ja tuotantokäyttö 
  • Tietojärjestelmän asianmukaisuus ja riittävyys palveluyksikön Soteri-rekisteröinnissä 
  • Tietojärjestelmissä ilmenevät virheet ja niiden käsittely
  • Palvelunantajan tietoturvan ja tietosuojan omavalvonta.
Tapahtuma