Webinaari tietojärjestelmien käyttöön liittyvistä velvoitteista 27. marraskuuta

Valvira järjestää webinaarin, joka käsittelee asiakas- ja potilastietojärjestelmien käyttöönottoon ja käyttöön liittyviä velvoitteita palvelunantajalle. Tilaisuus tarjoaa julkisille ja yksityisille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelunantajille tietoa lakisääteisistä velvoitteistaan ja niiden käytännön toteuttamisesta.
Asiakastietolaissa säädetään palvelunantajan velvollisuuksista tietojärjestelmän käyttöönotossa ja sitä käytettäessä. Webinaarissa käsitellään muun muassa asiakas- ja potilastietojärjestelmien käyttöedellytyksiä, valvontaa, poikkeamista ilmoittamista sekä tietoturvan ja tietosuojan omavalvontaa.
Maksuton webinaari pidetään torstaina 27.11.2025 klo 9–11 Teamsissa.
Tilaisuus on tarkoitettu julkisille ja yksityisille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelunantajille. Osallistujilla on mahdollisuus lähettää ennakkokysymyksiä 31.10. kello 16 saakka.
Lue webinaarista lisää tapahtumasivulta ja lähetä ennakkokysymyksesi.
Lisätietoja
ylitarkastaja Essi Haglund, 0295 209 372
johtava asiantuntija Arttu Malava, 0295 209 231