Sote-palveluntuottajien rekisteröintihakemusten käsittely ruuhkautunut Soterin sähköisessä asioinnissa
Soterin sähköiseen asiointiin saapuneiden yksityisten sote-palveluntuottajien rekisteröintihakemusten käsittely on ruuhkautunut.
Uusi Soteri-rekisterin asiointi jouduttiin ottamaan käyttöön 3.1.2024 pelkistettynä versiona, jossa kaikki hakemusten sujuvaan käsittelyyn tarvittavat toiminnallisuudet eivät valitettavasti ole vielä käytössä.
Soterin asiointi ei myöskään vielä ohjaa hakemusta tekevää käyttäjää täyttämään kaikkia pakollisia kenttiä, minkä vuoksi valtaosa hakemuksista tulee viranomaisten käsittelyyn puutteellisina ja niihin joudutaan kysymään lisätietoja sähköpostitse. Tämä osaltaan hidastuttaa käsittelyä. Pyydämme siksi täyttämään rekisteröintihakemuksen kaikki kentät huolellisesti, vaikka järjestelmä ei sitä vaatisi.
Hakemusten tavoitekäsittelyaika on tällä hetkellä alle kaksi kuukautta. Käsittelyaika tarkentuu myöhemmin.
Soterin toiminnallisuuksien ja käytettävyyden parantamiseksi tehdään työtä taukoamatta. Pahoittelemme tilannetta ja pyydämme kärsivällisyyttä.
Lisätietoja
Sote-valvontalakiin ja palveluntuottajien rekisteröintiin liittyvät sisältökysymykset:
Sosiaalihuollon rekisteröintiasiat:
Sähköpostilla [email protected]
Soittamalla 0295 209 209
kello 10-11 (ei keskiviikkoisin)
Terveydenhuollon rekisteröintiasiat:
Sähköpostilla [email protected]
Soittamalla 0295 209 244
kello 10–11
Yleiset kysymykset Soterin sähköiseen asiointiin liittyen:
[email protected]
Lue lisää
Soteriin rekisteröityjä – sujuvoita hakemuksesi käsittelyä.
Lue lisää Soterista.
Tietoa Soterista sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuottajille.
Soterin sähköisen asioinnin ohje sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuottajalle (pdf).